Wydarzenia


ZWIEDZAMY OKOLICE PRZEDSZKOLA

Starszaki odwiedziły pobliski hotel Westin.  Dowiedziały się  jak funkcjonuje hotel jako instytucja,obejrzały hol i recepcję, pojechały na 20 piętro panoramiczną windą.  Jednak największa atrakcja czekała  na 22 piętrze, czyli dachu hotelu. Widok Warszawy z góry oszołomił wszystkich.
 
 
 
 



...............................................................

WYCIECZKA DO BANKU

...........................................................................

" PIKNIK RODZINNY"

  W dniu 05.06.2018 w naszym przedszkolu odbył się Rodzinny Piknik w ogrodzie pod hasem"Żyj zdrowo i sportowo"
W części I Rodzice wraz z dziećmi brali czynny udział w II Rodzinnej Olimpiadzie Sportowej .Za aktywny udział każdy otrzymałpamiątkowy medal,dyplom.
W części II:"Rodzinne zabawy" pod hasłem miłych niespodzianek dla wszystkich:
-Korale dla Mam
-Krawaty dla Taty
-Balony,bańki mydlane, malowanie twarzy dla dzieci
Na koniec była degustacja zdrowych przekąsek.
Wszyscy bawili się wyśmienicie.
 
.......................................................................


IX Przedszkolny Festiwal Piosenki Angielskiej


 W dniu 15 maja 2018 r. w Domu Kultury Śródmieście odbył się IX Przedszkolny Festiwal Piosenki Angielskiej. W konkursie brały udział dzieci z przedszkoli ze Śródmieścia oraz z kilku podwarszawskich miejscowości. Nasze przedszkole reprezentowała 5-osobowa grupa dzieci z oddziału III. Przedszkolaki zaśpiewały piosenkę Walking in the jungle wcielając się w różne zwierzęta mieszkające w dżungli, tj. małpkę, tygrysa, żabę i tukana. Ich występ został nagrodzony głośnymi oklaskami

 
 
 



...................................................................



Drodzy Rodzice,

Miło nam poinformować Państwa, że Przedszkole nr 1 zdobyło
I miejsce w konkursie pod patronatem burmistrza dzielnicy
p. Krzysztofa Czubaszka „Śródmiejska oświata w kwiatach                     i rabatach”. Hotele dla owadów, mobilne herbarium, domek ogrodnika z ogródkiem warzywnym i ciuchcia pełna kwiatów dały dzieciom mnóstwo okazji do działania i poznawania procesu hodowli roślin od nasionka do roślinki. Wysiewanie, pielęgnacja, podlewanie, pikowanie to wiedza, którą nasze Przedszkolaki osobiście zdobyły. 

Serdecznie dziękujemy za wsparcie 
w naszym wspólnym sukcesie.



******

DOMEK OGRODNIKA

Dzieci z grupy drugiej sadziły kwiaty, które dekorowały nasz ogródek z warzywami.
Dziękujemy rodzicom za pomoc, by nasz ogródek właśnie tak wyglądał.

    Dzieci z grupy drugiej w ramach projektu ,,Przedszkole      w kwiatach i rabatach", sadziły we własnym ogródku przedszkolnym sadzonki pomidorów. Przedszkolaki same wcześniej sadziły je od nasionka i pielęgnowały przez cały ten czas. Oto prace ogrodowe małych ogrodników:
V
 


...................................................................

SADZENIE POMIDORÓW W OGRÓDKU PRZEDSZKOLNYM

Dzieci z grupy drugiej w ramach projektu ,,Przedszkole        w kwiatach i rabatach", sadziły we własnym ogródku przedszkolnym sadzonki pomidorów. Przedszkolaki same wcześniej sadziły je od nasionka i pielęgnowały przez cały ten czas. Oto prace ogrodowe małych ogrodników:
    ........................................................................................

"BAŃKOWCE MYDLANE"

Zarówno dzieci jak i dorośli uwielbiają bańki mydlane. Tęczowe kule unoszące się nad głowami , pękające przy dotknięciu zachwycają i zachęcają do zabawy. Ale płyn do baniek czasami się kończy toteż warto spróbować przygotować go samodzielnie.  Niezbędnym składnikiem jest środek pieniący i od niego zaczęliśmy nasze eksperymenty. Najpierw po wysłuchaniu wiersza „Bańkowice mydlane” W. Chotomskiej poznaliśmy rodzaje i właściwości mydła: zapach, rozpuszczalność, pienienie się. Wreszcie przystąpiliśmy do najważniejszego zadania i z: wody destylowanej, gliceryny i płynu do naczyń, stworzyliśmy własny płyn. Okazało się, że można z niego wyczarować naprawdę wielkie bańki mydlane.

...........................................................................................

"POWIETRZE JEST WSZĘDZIE"

Kolejne eksperymenty wykazały, że pozornie puste przedmioty, kubek, strzykawka,  pełne są powietrza, które jest wszędzie.  Różnorodne eksperymenty potwierdziły wszechobecność powietrza w różnorodnych pozornie pustych przedmiotach podczas zanurzania ich w wodzie. Powietrze nie pozwalało wodzie przedostać się do ich wnętrza. Podczas eksperymentowania                        z tubami okazało się, że możemy sami sprężać powietrze           i przesuwać różne lekkie przedmioty. Wszystkie eksperymenty dostarczyły nam dużo zabawy.




....................................................................


WYCIECZKA NA WYSPĘ PIRATÓW


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



.....................................................................

PLENER MALARSKI 
" DZIECIĘCE MARZENIA"

  
 

 
 







..........................................................................

  SPOTKANIE Z PANIĄ BARBARĄ CIEMSKĄ AUTORKĄ KSIĄŻECZEK DLA DZIECI

 
Na pamiątkę miłego spotkania, każde dziecko dostało książeczkę z autografem autorki. 
  
 

 

.....................................................................

NA STADIONIE LEGII

Dzięki uprzejmości taty Wiktorii z gr.IV Starszaki odwiedziły stadion Legii. Obejrzały szatnię zawodników, wypróbowały ławkę rezerwowych, wzięły udział w rozgrzewce, a później spotkały się z Misiem Kazkiem, maskotką klubu Legia.

 
 
 

.......................................................................................

TALENTY PLASTYCZNE NA PLENERZE MALARSKIM W PRZEDSZKOLU PRZY UL. ELEKTORALNEJ



 
  
 
 
 




.....................................................................................

IX Przedszkolny Festiwal Piosenki Angielskiej

W dniu 15 maja 2018 r. w Domu Kultury Śródmieście odbył się IX Przedszkolny Festiwal Piosenki Angielskiej. W konkursie brały udział dzieci z przedszkoli ze Śródmieścia oraz z kilku podwarszawskich miejscowości. Nasze przedszkole reprezentowała 5-osobowa grupa dzieci z oddziału III. Przedszkolaki zaśpiewały piosenkę Walking in the jungle wcielając się w różne zwierzęta mieszkające w dżungli, tj. małpkę, tygrysa, żabę i tukana. Ich występ został nagrodzony głośnymi oklaskami.


................................................................................


„ZIOŁOWY ZAWRÓT GŁOWY"

Dzieci z gr III realizują projekt „Oświata cała w kwiatach i rabatach”  przy okazji udziału w konkursie „Pamiętajmy o ogrodach” Ponieważ nasze zioła już urosły, zainteresowaliśmy się rodzajami ziół i różnymi sposobami ich wykorzystania: w medycynie, kosmetykach oraz potrawach . Po zgromadzeniu literatury i sprawdzeniu jakie zioła mamy w naszej sali postanowiliśmy stworzyć ciekawe  połączenia             z różnymi produktami i przygotowaliśmy aromatyczną ucztę: kanapki z masłem bazyliowym, oliwę rozmarynową i lawendową, lemoniadę cytrynowo- miętową i perfumy o ziołowo –cytrusowych nutach. Do degustacji zaprosiliśmy studentki z U.W. oraz panie              z naszego przedszkola.  

 
 








..................................................................................


KSIĄŻKI

Z okazji Dnia Książki oraz realizowanego tematu „Lubimy  książki”  postanowiliśmy udać się na spacer w dwa miejsca pełne książek. Najpierw odwiedziliśmy księgarnię „Atlas” przy ulicy Jana Pawła II. Jest to jedna ze starszych księgarni warszawskich ponieważ istnieje od 1967r. Od zawsze słynęła z posiadanych w zbiorach map, przewodników i atlasów stąd też jej nazwa. Obecnie są tu także różnorodne książki dla dorosłych i dla dzieci oraz zabawki. Ale najciekawsze były mapy, globusy i wielkie dmuchane modele kuli ziemskiej. Po tak interesującej wizycie udaliśmy się w miejsce nam bliskie do zaprzyjaźnionej biblioteki. Tam jak co miesiąc wypożyczyliśmy książki, polecane przez nasze panie bibliotekarki, tym razem wybraliśmy najciekawsze książki o książkach. Oczywiście otrzymaliśmy też piękne zakładki. A po powrocie po  słuchaliśmy                i bawiliśmy się razem z naszymi książkami, bo książki także mogą służyć do zabawy. Polecane przez nas pozycje to seria książek Herve Tulleta: Turlututu, gdzie jesteś?, Naciśnij mnie, Książka              z dziurą.

 
 
  


........................................................................


„WIOSNA JEST KOLOROWA”


Przedszkolaki z grupy III wybrały się na wycieczkę w celu sprawdzenia i udowodnienia hipotezy „Wiosna jest kolorowa” . Ustaliśmy  że, jeżeli  znajdziemy podczas obserwacji przyrodniczych co najmniej cztery wiosenne kolory hipoteza będzie udowodniona. Na spacer udaliśmy się wzdłuż ulicy Grzybowskiej i Królewskiej aż do Ogrodu Saskiego. Podczas weryfikacji hipotezy niezbędne okazały się lupy ponieważ niektóre okazy były niezbyt duże. Przez cały czas dzieci bacznie przyglądały się otaczającej nas florze i liczyły kolory oraz wymieniały nazwy spotykanych po drodze okazów,  Niestety niektóre kwiaty jeszcze były w fazie pączków i określenie ich  przypuszczalnego koloru było trudne do ustalenia. Na koniec przedszkolaki ożywiły chodnik parkowy kolorowymi wiosennymi rysunkami. 

 
 
 
 





.................................................................

„CO TO JEST POWIETRZE ?”

Kolejna seria eksperymentów dotyczyła ostatniego żywiołu powietrza. Sprawdzaliśmy jak zachowują się ciała przy silnym strumieniu powietrza np. balon i suszarka, rurki i balony oraz jak rozchodzi się powietrze np. zdmuchiwanie świeczki zza słoika. Potem obserwowaliśmy zjawisko sprężania i rozprężania powietrza ( butelka z balonikiem w zimnej i ciepłej wodzie). Okazało się  podczas tego zjawiska , że powietrze możemy usłyszeć i potrafi podnieść monetę. Potem poczuliśmy działanie powietrza: przenoszenie zapachów. Na koniec ustaliliśmy, że jest ono gazem bezwonnym, bezbarwnym,  bez smaku ale możemy je skroplić ( para wodna). 

 
 
 

 


...........................................................

Nasza twórczość - My dzieci z grupy drugiej 

Dzieci mają wiele pomysłów i bogatą wyobraźnię. Podczas zajęć dzieci miały możliwość rozwijać swoją twórczość wykorzystując do tego różne materiały. Powstały prawdziwe arcydzieła.

 
 
 

................................................................

NA NASZYM PODWÓRKU JEST CIEKAWIE

Dzieci z grupy drugiej nie tylko bawią się w ogrodników ale także nimi są. Zaczeło się od siania ogórków                          i pomidorów. Teraz, gdy już pięknie wyrosły dzieci pikowały je do małych doniczek. Pogoda sprzyjała pracom ogrodowym na naszym przedszkolnym podwórku.


 
 




...................................................................

STOMATOLOGIA DLA PRZEDSZKOLAKA

 
 
 


.............................................................

TRZEJ PRZYJACIELE Z GRUPY IV

Kuba, Kacper i Tymon reprezentowali nasze przedszkole na przeglądzie piosenek i wierszy promujących zdrowe żywienie                i sport. Nasze męskie  trio zaprezentowało  utwór "Trzej przyjaciele z boiska". Chłopcy z pasją  zaśpiewali piosenkę,            w nagrodę otrzymali gromkie brawa i torby z upominkami.

Trzej przyjaciele z boiska



 




...............................................................................

STARSZAKI W GALERII SZTUKI ZACHĘTA.

Wszystko widzę  jako sztukę - taki tytuł miała wystawa ,którą odwiedziły dzieci z gr.IV. Można było  oglądać, dotykać, przetwarzać wszystkie eksponaty. Okazało się, że  sztuka to fajna zabawa i jest dookoła nas.
  
 
 

.....................................................................

"HOTELE DLA OWADÓW"

     Bez pożytecznych owadów nie może istnieć żaden ogród. Zapylają kwiaty na grządkach i wspomagają ich rozwój. Taki hotel dla owadów to doskonały sposób na zwabienie i zatrzymanie ich                       w naszym ogrodzie. W tym przytulnym mieszkanku będą mogły złożyć jaja, schronić się przed deszczem i chłodem, a także po prostu przenocować. Nie możemy również zapominać o wartości edukacyjnej domku dla owadów – stawiając go w ogrodzie, propagujemy wiedzę na temat znaczenia owadów w życiu człowieka.


Jeszcze tylko pozostaje nam poczekać i pielęgnować zasiane nasionka łąki kwiatowej, która przyciągnie do naszego ogrodu motylki.


..............................................................................


" LALKA I JA"

To już tradycja. 10.04 dzieci z grupy III zaprezentowały spektakl pt.”Żywioły” ,w ramach XXVI Festiwalu Teatralnego dla Przedszkolaków „Lalka i Ja”. Przeglądy  odbywają się od marca do końca kwietnia z uczestnictwem Jury. Dzieci przygotowały samodzielnie dekoracje do przedstawienia. 

 
 
 


.......................................................................

ZABAWY Z POWIETRZEM

W dniu 18.04 dzieci z grupy III miały zajęcia z zakresu rozwijania wrażliwości estetycznej pt.” Zabawy z powietrzem”. Nasze poczynania obserwowały studentki z Uniwersytetu Warszawskiego. Dzieci poznały niektóre właściwości powietrza za pomocą doświadczeń i obserwacji, oraz sposoby jego wykorzystania.

 
 
 
 

Dzieci aktywnie uczestniczyły w zabawach ruchowych . Umiejętnie operowały oddechem podczas zabaw i ćwiczeń gimnastycznych.












.................................................................

NIEZŁE ZIÓŁKA

Od założenia hodowli ziół w grupie III minęło już kilkanaście dni. Dzieci codziennie pielęgnowały swoje rośliny i dbały o to, aby miały wodę i odpowiednią ilość światła. A teraz sprawdzają czy już czas przesadzić je do większych doniczek

 
..............................................................

STARSZAKI PAMIĘTAJĄ.
75 ROCZNICA POWSTANIA W GETCIE.



.........................................................................

        Rhymes and songs – międzynarodowy projekt edukacyjny                  z języka angielskiego

March song_0001.wmv



.........................................................................

" WARSZAWA W PIOSENCE" - UDZIAŁ DZIECI Z GR. IV W KONKURSIE WOKALNYM Z PIOSENKĄ " SYRENKA Z ZZA ŻELAZNEJ BRAMY"

W drodze na ulicę Drewnianą.
 
Jesteśmy na miejscu. Oglądamy występy dzieci z innych przedszkoli.
Ostatnie rozśpiewanie przed występem.
Przepiękny występ naszych dzieci nagrodzony gromkimi brawami.




..............................................................

 ZAJĘCIA KULINARNE
" PIECZEMY CHLEB"


  
 
 
 
 
 
 
 


........................................................................

STARSZAKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR. 220

Starszaki odwiedziły pobliską szkołę. Jest to jedna z  form przygotowania dzieci do roli ucznia. Budynek szkoły, poszczególne pomieszczenia a zwłaszcza  ławki pierwszoklasistów zrobiły na dzieciach spore wrażenie. Miło  było też  poznać nauczycieli.

 
 

     .............................................................................

                                CO Z TYM JAJKIEM?

       Eksperyment z jajkiem zanurzonym w occie przyniósł  zadziwiający efekt. Kacperek nie może  wprost uwierzyć - co my zrobiliśmy? 
 

.............................................................................

PRZEDŚWIĄTECZNE POPISY KULINARNE DZIECI
 Z GR IV

 
 
 
 

......................................................................

KIERMASZ WIELKANOCNY
26.03.2018r.


Święta Wielkanocne to czas rodzinnych spotkań. Mimo, że przygotowań wiele rodzice na czele z Radą Rodziców przy współpracy z paniami nauczycielkami, zorganizowali KIERMASZ WIELKANOCNY. W oczekiwaniu na święta rodzice wraz ze swoimi pociechami przygotowywali w domu przepiękne dekoracje świąteczne. Tak owe, dzieci robiły również podczas zajęć w przedszkolu. 

Tak trwały przygotowania w przedszkolu:

 


Wszystkie dekoracje można było nie tylko podziwiać ale również zakupić na wystawie zorganizowanej w naszym przedszkolu.


Pieniądze zebrane podczas kiermaszu zostaną przeznaczone na wycieczkę dla dzieci.


 



Dziękujemy rodzicom z Rady Rodziców za pomysł oraz podjęcie się organizacji kiermaszu. Dziękujemy tym, którzy również pomagali i tym, którzy dołożyli swoją ,,cegiełkę" do wyjazdu na wycieczkę.


.......................................................................

EKSPERYMENT Z MAGNESEM

Dzieci z Grupy drugiej eksperymentowały z magnesem. Sprawdzały jakie przedmioty przyciąga, a jakie nie. Sprawdzały czy magnes przyciąga nawet przez plastik. Dzieci próbowały wyciągać, metalowe przedmioty z plastikowej miski z wodą bez moczenia rąk. Ku zaskoczeniu dzieci okazało się, że jest to możliwe. Sprawdzały również jaki przedmiot i dlaczego szybciej zostanie przyciągnięty przez magnes.
 
 


....................................................................

UPRAWA WARZYW

Nasze przedszkole zaangażowało się do udziału w projekcie: ,,Śródmiejska oświata w kwiatach i rabatach" . Na rzecz tego projektu dzieci z grupy drugiej, zajęły się sadzeniem pomidorów    i ogórków. Zanim zrobi się całkiem ciepło na dworze, uprawa roślin powstała w sali. Dzieci dzięki samodzielnemu doświadczeniu, dowiedziały się co jest potrzebne rośliną do życia, z czego wyrastają i jak się je sadzi. Cały czas trwają obserwacje rozwijającej się uprawy oraz jej pielęgnacja przez dzieci.

 

 



............................................





****

Film z Dokumentów Google





UDZIAŁ DZIECI Z GRUPY IV W 
TURNIEJU TAŃCA         " TAŃCZĄCE BRZDĄCE" 
 pod kierunkiem instruktor tańca 
pani Anny Żmiijewskiej

Tańczące Brzdące.mp4












***************

Co można zważyć?  Co waży tyle samo, co mniej, a co więcej? Co jest lekkie, a co ciężkie? Szacowanie i dokonywanie pomiaru ciężkości, stawianie hipotez i natychmiastowa weryfikacja. Waga, odważniki, produkty i zabawa gotowa.

 







.........................................................................

NAPIĘCIE POWIERZCHNIOWE cd.  

„Uciekające wykałaczki”

Ponieważ cały czas dzieci fascynuje pojęcie napięcia powierzchniowego przeprowadziliśmy kolejny eksperyment. Po położeniu bardzo delikatnie wykałaczek na wodzie przez szkła powiększające dzieci obserwowały „poduszkę” na której się unoszą wykałaczki. Po dotknięciu wody patykiem z detergentem patyczki odpływają na brzeg talerza.



 


....................................................................

HODOWLA KRYSZTAŁÓW

     Krepina może mieć różne zastosowanie, np.  jako barwnik do         różnorodnych eksperymentów. Kolorową wodę można potem wykorzystać do założenia hodowli kryształów. Udało nam się wyhodować kryształy soli i boraksu. Dzieci były zachwycone drogocennymi kamieniami.

 
  
 
                    
 


...................................................................................

                                     KOLOROWA WODA

   Kolorową wodę można zamrozić oraz łączyć z innymi cieczami. A ponieważ ciecze mają różny ciężar i gęstość, kolorowe krople mogą zamieniać się w deszcz,  mgłę, nitki i w niezwykły sposób wędrować poprzez różne warstwy dostarczając nam niezapomnianych wrażeń wizualnych i efektów naukowych.    

 
   
 


......................................................................

                                  HODOWLA ZIÓŁ 

   Nasze przedszkole bierze udział w akcji „Pamiętajmy                     o ogrodach”. Każda grupa wybrała rodzaj prowadzonych upraw       i nasze dzieci wysiały zioła: oregano, bazylię, lawendę, rozmaryn oraz rukolę i rzeżuchę.  Po tygodniu widać już, że jesteśmy wprawnymi ogrodnikami , nasiona wzeszły, a niektóre można już jeść. Dla chętnych odbyła się degustacja rzeżuchy         a dla mniej chętnych obserwacja pozostałości po obciętej rzeżusze przez lupy.

 


 
 
 

.................................................................................

„WIOSENNY FESTIWAL NAUKI"

   20.03.2018r. odbył się  ”Wiosenny Festiwal Nauki”.                            W przedszkolu pojawiła się propozycja KMO „Jedyneczka” aby dzieci zostały wynalazcami nowych  mas do zabawy. Bardzo często kupujemy w sklepach różnorodne masy a przecież wystarczy otworzyć szafki kuchenne, powyjmować produkty                     i każdy z nas może zostać genialnym wynalazcą. Dzieci           w grupach otrzymały  instrukcje, produkty, narzędzia i przystąpiły do działania. Zaangażowanie dzieci i Pań było ogromne, każdy chciał aby jego produkt był najlepszy. Po zakończeniu pracy, dzieci zamieniały się powstałymi ciastolinami i mogły sprawdzić co stworzyli ich koledzy. Wszystkie powstałe wytwory uzyskały akceptację. Dzieci z grup starszych dodatkowo wykonały eksperymenty. Po zabawach wszyscy zostali zaproszeni na pokaz eksperymentów do sali gimnastycznej: chemiczno - lodowe jojo, wulkan cytrynowy,  zużywanie powietrza oraz uczestniczyli w forum naukowym na którym podzielili  się doświadczeniami z odbytych działań. Po ciekawych dyskusjach wspartych małą dawką słodyczy, dzieci udały się do ogródka przedszkolnego w celu sprawdzenia                         i udowodnienia jaką mamy porę roku. Jak możemy zaobserwować  zima nie może się zdecydować czy już ma odejść         i bawi się z wiosną w chowanego, chociaż czasem nie wiadomo, kto się schował. Podczas obserwacji badawczej, były także doświadczenia z barwieniem, malowaniem  śniegu za pomocą różnorodnych narzędzi: strzykawek, łyżeczek, kubeczków, pasków krepiny.  Większość dzieci uznała , że wiosna przybyła ale zima też jeszcze mocno się trzyma i czekamy na ocieplenie. Po południu również był czas na ciekawe  działania badawcze: barwienie roślin, sprawdzenie z czego robi się slime, farbowanie mleka cukierkami  i wkładanie szpilek do szklanki z wodą bez  jej wylania ( napięcie powierzchniowe). Przed opuszczeniem przedszkola każdy otrzymał dyplom uczestnictwa w „Wiosennym Festiwalu Nauki” oraz próbkę masy, którą stworzyła jego grupa. Wszystkim podobało naukowe powitanie wiosny.


 
 
 
 
 
 
 
 
 



................................................................................

W SALI STARSZAKÓW NA STAŁE ZAGOŚCIŁA WIOSNA.

 
Nie tylko dzieci rosną.

 
 
 
 




.......................................................................


ZBIÓRKA BATERII - DBAMY O ŚRODOWISKO

          Dzieci z naszego przedszkola zebrały 100 zużytych baterii.            W nagrodę otrzymały z Urzędu  Dzielnicy  książki i gry. 



...................................................................

CZYTAMY Z MAMĄ NADII

W drugim półroczu kontynuujemy czytanie z rodzicami. Mama Nadii przeniosła starszaki do krainy detektywa Konopki. Miło jest słuchać i jednocześnie rozwiązywać zagadki.

 





...................................................................

KIEŁKOŻERCY W STARSZAKACH

Starszaki wiedzą co jest zdrowe, dlatego założyły hodowlę kiełków rzodkiewki i słonecznika. Z ciekawością obserwowały szybki wzrost nasion, by następnie  jeszcze szybciej zjeść  witaminową bombę. Teraz na pewno  nie straszne nam przedwiośnie!
  

..............................................................................................................


"W PARKU SASKIM"

Pierwsze podmuchy ciepłego powietrza zachęciły        starszaków na wycieczkę do Parku Saskiego                       w poszukiwaniu pierwszych oznak wiosny. 

 
 
 



............................................................................................................................

  A U MALUSZKÓW...

Zainteresowania każda tematyką , także i tematem kosmosu należy inicjować i rozwijać już od najmłodszych lat. Większość dzieci oglądając relacje z wypraw w kosmos pragnie w przyszłości zostać kosmonautą. Dlatego postanowiliśmy na zajęciach o kosmosie zbudować rakiety.

 



...............................................................................................


MOBILNE PLANETARIUM

Po zachodzie Słońca niebo obsypuje się gwiazdami, wśród których pojawiają się zwierzęta, ludzie i przedmioty. Fantazyjne, barwne obrazki działające na dziecięcą wyobraźnię. Opowiadając dzieciom o gwiazdozbiorach wciągamy je stopniowo we wspólną zabawę w odgadywanie rysunków na niebie. Taką właśnie okazję do poznania tego co na niebie miały dzieci dzięki mobilnemu planetarium, które odwiedziło nasze przedszkole. Przyjazny seans dużo nas nauczył oraz zrelaksował.

W ramach współpracy międzyprzedszkolnej do udziału   
 w gwiezdnym pokazie zaprosiliśmy Przedszkole nr 4              
 z ul. Elektoralnej  i Przedszkole nr 12 z ul. Niskiej.


 
 

  
 



................................................................................................


Rhymes and songs - 

międzynarodowy projekt edukacyjny z języka angielskiego


Przedszkolaki z oddziału IV biorą udział
w międzynarodowym projekcie z języka angielskiego
pt. "Rhymes and songs". W projekcie uczestniczą także dzieci z przedszkoli i młodszych klas szkolnych
w Hiszpanii, Włoch, Grecji, Litwy i Turcji. 

Co miesiąc nagrywamy krótkie filmy, na których dzieci śpiewają piosenki w języku angielskim. Dzieci bardzo chętnie angażują się w to zadanie.

W czasie zajęć będziemy mieć też okazję oglądać jak nasi koledzy z innych państw radzą sobie z nauką
j. angielskiego.



Introduction.wmv



Head, shoulders, knees and toes.wmv


************

BAL WALENTYNKOWY

 
 

............................................................................................................

PIANKOWE MALOWANIE

Krajobraz za oknem wciąż zimowy. Dzieci z grupy drugiej postanowiły go namalować, ale aby był trochę barwniejszy malowały kolorowymi piankowymi farbami. Eksperymentowaliśmy z pianką do golenia, klejem               i barwnikami.

 
 
 

.....................................................................................


ZIMOWE ZAJĘCIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO.

W trakcie zimowych zajęć z języka angielskiego dzieci poznały wiele nowych piosenek oraz angielskich słówek. Uczyły się m.in. o bałwanku śpiewając radosną piosenkę "I'm a little snowman" oraz przygotowały swoje własne kolorowe rękawiczki, nucąc piosenkę "Winter mittens song". Poza tym, przedszkolaki poznały wesołą grupę pingwinków, które pomogły im nauczyć się i zapamiętać angielskie czasowniki dotyczące życia codziennego, np. eat, drink, watch TV, sing and dance.








      ..........................................................................................

                                        MAGICZNE PŁYNY.

Nowy żywioł – woda wprowadza nas w świat doświadczeń związanych z cieczami i ich różnymi właściwościami. Poznaliśmy zjawisko napięcia powierzchniowego na przykładzie eksperymentu z wodą, pieprzem i detergentem. W sposób doświadczalny testowaliśmy mieszanie się różnych cieczy i ich wzajemne oddziaływanie. Wyglądało to bardzo magicznie… 


 






.................................................................................

ZACZYNAMY GRAĆ W SZACHY. GR III

Często bywa tak, że dzieci posiadają wiedzę i umiejętności, które nas zaskakują. Podobnie było z grą w szachy. Po przybliżeniu historii szachów, przekazaniu podstawowej wiedzy i instrukcji, okazało się że mamy już kilku graczy, którzy dobrze orientują się w podstawowych rozgrywkach szachowych. Niektóre dzieci         w sposób naturalny poprzez obserwację, uczą się od swoich kolegów, włączyli się również rodzice i grają z dziećmi w domu. Nasi wychowankowie mają także okazję pograć z ekspertem         z  klubu szachowego ze Szkoły Podstawowej nr 220 - Tomkiem Gozdkiem. 





.....................................................................

DLACZEGO NIEKTÓRE GWIAZDY SPADAJĄ?

Spełnieniu marzeń sprzyja widok spadającej gwiazdy. Najwięcej spadających gwiazd można zaobserwować w drugiej połowie sierpnia przy okazji roju Perseidów. Ponieważ do lata jeszcze daleko a wszyscy mamy marzenia do spełnienia przenieśliśmy niebo do naszej sali. Dzieci po obserwacji nieba przez papierowe teleskopy, zainteresowały się  jak szybko i gdzie spadają gwiazdy. Poprzez różnorodne eksperymenty i zabawy porównywaliśmy spadanie ciał o różnej masie, ciężarze, powierzchni i gęstości.  Na koniec dzieci mogły popatrzeć w niebo przez profesjonalny teleskop.

 
 



...................................................................

NAPIĘCIE POWIERZCHNIOWE - SPINACZE.

Ile spinaczy zmieści się w szklance wypełnionej wodą po brzegi?  Kolejne doświadczenie przybliżające dzieciom pojęcie napięcia powierzchniowego. Cząsteczki wody przyciągają się wzajemnie           i tworzą na powierzchni rodzaj błony. Siła z którą się trzymają jest na tyle duża, że woda może wystawać ponad brzeg naczynia. Podczas wrzucania przedmiotów cząsteczki wody rozstępują się    i ponownie zbliżają     ( jak zamek błyskawiczny). Ten eksperyment pozwolił na koncentrację całej grupy                            w oczekiwaniu kiedy wreszcie woda się przeleje. W naszej szklance zmieściło się 172 spinacze.

 



.......................................................................


RODZINNE CZYTANIE

Dzieci przyzwyczaiły się do cotygodniowych odwiedzin mam chętnych do czytania. Tym razem literatura była poszerzeniem tematyki omawianej na zajęciach układ słoneczny, kosmos, podróże międzyplanetarne. Dzieci bardzo zainteresowały propozycje czytelnicze zaprezentowane na spotkaniach rodzinnych.






.....................................................................

ACH CO TO BYŁ ZA BAL...








 







.....................................................................


PRZYGOTOWANIA DO BALU KARNAWAŁOWEGO

Starszaki aktywnie przygotowywały się  do Balu. Projektowały stroje, dekorowały salę, dmuchały baloniki. 

 

 



.............................................................................................................

WARSZTATY TEATRALNE

Po raz kolejny dzieci z grupy IV spotkały się z  mamą Nadii. Tym razem na warsztatach poznawały tajniki pantomimy. Zabawa Frizz była bardzo wesoła i kreatywna. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie. 




........................................................................................................................................

RELAKS

Popołudnie w naszym przedszkolu to także czas na odpoczynek i wspólną zabawę jednocześnie. Dzieci              w parach wykonywały, masażyki relaksacyjne na podstawie wierszyków i opowiadań. Robiliśmy pizzę, opowiadałyśmy o przygodach krasnoludków, dzieci same wymyślały opowiadania. Śmiechu było co niemiara.

 
 
 
 

....................................................................................

Dzieci z grupy II podczas wykonywania laurek dla swoich ukochanych babć i dziadków.

 
 

..............................................................................................

O CZYM OPOWIADAJĄ CHMURY

Temat dotyczący obserwacji pogody był okazją do wykonania domowego barometru. Wystarczy puszka, wazelina, balon, gumka recepturka,  słomka i barometr gotowy. Dzięki niemu możemy codziennie sprawdzać Jaki będzie dzień: słoneczny czy deszczowy?

 




........................................................................

        SZTUCZNY ŚNIEG

Czasami pogoda nie zachęca  do wyjścia na podwórko a widok zimy za oknem powoduje tęsknotę za śnieżnymi zabawami. Można temu zaradzić i przygotować sztuczny śnieg w sali o bardzo zbliżonych właściwościach do prawdziwego, może w nieco mniejszej ilości. Dzieci zachwyciły się zimną puszystą masą z której można było nawet ulepić bałwanka.


 




.............................................................................


    FESTIWAL PIOSENKI RODZINNEJ Z OKAZJI                                       DNIA BABCI I DZIADKA







         ...............................................................................

Co zrobić dla Babci i Dziadka?
Zawsze szukamy nowych pomysłów na prezenty dla naszych Babć i Dziadków. Dzieci z III grupy zrobiły ciekawe portrety          z kółek oraz bukiety kwiatów. Wykonanie ich było niezwykle precyzyjne, a efekt zachwycił naszych zaproszonych gości.

 
 

 

 

...................................

ZABAWY ZIMOWE

 Podczas zabaw na śniegu dzieci postanowiły ulepić wielką kulę.  Ale nie były zdecydowane co z niej powstanie wreszcie uzgodniły, że ulepią przyjaciela „Olafa” i urządzą mu urodziny. Był tort i wesoła piosenka. A przy pracy wszystkim zrobiło się cieplej mimo mrozu…


 

 


     ..............................................................................................................................................................

                           WŁAŚCIWOŚCI OGNIA

  Podczas zimowych doświadczeń nadal badamy                     i sprawdzamy właściwości ognia. Co nam daje ogień? Jakie są jego charakterystyczne cechy? Co powstaje podczas spalania ognia?  Co jest potrzebne aby ogień się palił i dlaczego gaśnie? Jak można skleić szklanki bez kleju?


 

              ....................................................................................................................................

CIECZ NEWTONOWSKA

Płyny newtonowskie to te, które wszyscy znamy — na przykład woda. Kiedy ją przelewamy, uderzamy dłonią w jej powierzchnię, czy coś do niej wrzucamy, cały czas jest płynna . Płyny nienewtonowskie zachowują się w tych przypadkach inaczej. W zależności od rodzaju, mogą po użyciu wobec nich siły (na przykład właśnie po uderzeniu          w powierzchnię) stawać się bardziej płynne lub "twardnieć"              i przypominać zachowaniem ciało stałe. Można wykonać ją z mąki ziemniaczanej  i wody, dodatkowo dodaliśmy barwniki i aromaty.       A potem dzieci sprawdzały właściwości cieczy nienewtonowskiej podczas zabawy.  

 



...........................................................................

W grupie III w środy odbywa się czytanie rodzinne. Dzieci same wybierają pozycje z literatury i chętnie zapraszają swoich rodziców do odwiedzenia naszej grupy. Powoli stajemy się znawcami literatury dziecięcej.





...................................................................................................

lEKCJA POKAZOWA Z JĘZYKA ANGIELKIEGO

  
 

  ...................................................................................

NARESZCIE !

 
 

         ...............................................................................................

  WARSZTATY PLASTYCZNE  ,,CHOINKĘ UBRAĆ CZAS”

Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia po raz kolejny zgromadziły dzieci z Grupy II wraz z rodzicami i bliskimi, na rokroczne Warsztaty Plastyczne w roli głównej              z choinką. Dzięki zaangażowaniu i talentom rodziców,  babci i dziadka Łucji ,wszyscy uczestnicy warsztatów mogli udekorować przygotowane przez nich choineczki. Tym razem wykonane były one z papierowych talerzyków. Swoje prace dzieci otrzymały do domu jako stroiki świąteczne.

 Rodzice i bliscy dzieci biorący udział w warsztatach wraz ze swoją pociechą, przynieśli przeróżne piękne ozdoby         i materiały potrzebne do dekorowania. Co choinek tyle pomysłów na ich ozdobienie. Dzieci wykazywały się kreatywnością i pomysłowością podczas wykonywanej pracy, a rodzice i bliscy aktywnie je w tym wspierali. Warsztaty przebiegły w miłej i przyjemnej atmosferze przygotowywania się i oczekiwania na Boże Narodzenie.

Dziękujemy wszystkim rodzicom i bliskim dzieci za przybycie na warsztaty i zaangażowanie we wspólną pracę. Dziękujemy również rodzicom, babci i dziadkowi Łucji za przygotowanie choinek, których ozdabianie przyniosło wiele radości dzieciom.

  




........................................................................

Nowy rok w przedszkolu II grupa rozpoczęła od plastycznych reminiscencji pożegnania starego roku. 
Dzięki wielkim talentom drzemiącym w każdym przedszkolaku, naszą salę zdobią przepiękne i bardzo efektowne prace 
 Ilustrujące sylwestrowy pokaz fajerwerków. Jak widać, artyści są bardzo zadowoleni w wyników swojej pracy. 
Gratulujemy! 
 
 
 

........................................................................

JASEŁKA W WYKONANIU RODZICÓW Z GRUPY IV

 
 
             
  


.....................................................................


MIKOŁAJ W PRZEDSZKOLU

    
    
      
    
    

........................................................................

PRZEDŚWIĄTECZNY KONCERT

                                  

 

.......................................................................

MAGIA OGNIA

  Wszyscy lubimy obserwować płomień świeczki w długie zimowe wieczory. Można też wykorzystać go do różnorodnych eksperymentów. Dlaczego świeczka przykryta szklanką gaśnie? Dlaczego woda po zgaśnięciu świeczki dostaje się do szklanki? Dlaczego balon nad świeczką  nie pęka gdy jest w nim woda? Dzieci chętnie obserwują i stawiają pytania dotyczące zaobserwowanych    w trakcie działań zjawisk. Należy jednak pamiętać aby przy eksperymentach z ogniem zawsze muszą asystować dorośli.  

 
 


...............................................................................

                    AROMATYCZNE EKSPERYMENTY

  W okresie świątecznym wszędzie dookoła unoszą się niezwykłe zapachy. W sali zgromadziliśmy różnorodne przyprawy i zapachy     i powstał niezwykły kącik aromatyczny. Niektóre zapachy były mocniejsze, inne słabsze  i po zmieszaniu nie wszystkie pachniały ciekawie, a były też takie, które budziły niezadowolenie. Ale zabawa była wspaniała.

 
 



....................................................................

                       BALONOWE EKSPERYMENTY

  W grudniu dzieci eksperymentowały z balonami:  w co można zamienić balon oraz jak można nadmuchać balon bez wysiłku. Poznały kilka prostych sposobów na wykorzystanie balonów         w codziennej zabawie a także zaprezentowały swoje pomysły kolegom.

 
 


              ........................................................

                  PIERNIKOWY ZAWRÓT GŁOWY

  Dzieci poddały się magii świąt i postanowiły przygotować pierniczkowe prezenty dla najbliższych. Wraz z pomocą pań kucharek przygotowały ciasto, mieszały składniki, wałkowały, wycinały formy  a potem pilnowały czasu pieczenia. Na koniec pięknie udekorowały i zapakowały pierniki.





                ....................................................

                         MIKOŁAJKI W III GRUPIE

   6 grudnia dzieci otrzymały list od chorego Świętego  Mikołaja       i obiecały pomoc w świątecznych przygotowaniach. Jednak aby zostać pomocnikami Św. Mikołaja dzieci musiały przejść test: wzrokowy, słuchowy, sprawnościowy, matematyczny                        i intelektualny. Wszystkie dzieci świetnie pokonały wszystkie zadania i w nagrodę otrzymały drobne upominki i pozdrowienia z Rovaniemi z krainy Mikołaja.  A niektórym nawet udało się zobaczyć Świętego Mikołaja przez okno. 

 
 

.............................................................


         „Każda zabawka ma swoją historię”

 Z okazji finału projektu „Zabawki” w sali gimnastycznej powstała wystawa zabawek prezentująca historię zabawek na przestrzeni wieków.  Zostały zgromadzone różnorodne prace wykonane przez dzieci podczas realizacji projektu oraz przykładowe zabawki, które były miały swoich reprezentantów    w kolejnych epokach historycznych. Eksponaty zostały pogrupowane ze względu na materiały z jakich zostały wykonane. Udało się także zgromadzić zabawki z lat 70 tych, 80-tych  i 90 –tych.  30.12.2017r. rodzice uczestniczyli                          w przygotowanym przez dzieci finale projektu połączonym ze zwiedzaniem wystawy. 

 

  

01.12.2017r. dzieci zaprezentowały wystawę "Zabawki" kolegom    i koleżankom z innych grup. Opowiedziały i pokazały jak powstawały zabawki oraz zaprezentowały najstarsze zabawki.

 
 

 
04.12.2017r. wystawę "Zabawki" odwiedziły dzieci z grupy "O"      z pobliskiej szkoły podstawowej nr 220. Przedszkolaki z gr III były dobrymi gospodarzami powitały gości i oprowadziły po wystawie, a także pokazały jak można zrobić ciekawą zabawkę      z prostych materiałów. Na koniec wszyscy zintegrowali się we wspólnych eksperymentach i zabawach naszych babć i dziadków

 



...................................................................

ŚWIĄTECZNA LEKCJA JĘZYKA ANGIELSKIEGO

            W grudniu dzieci ze wszystkich grup uczestniczyły                   w świątecznych zajęciach z języka angielskiego i dekorowały choinki namalowane na plakatach do swoich sal. W czasie zajęć dzieci ćwiczyły słownictwo związane ze Świętami Bożego                Narodzenia (Christmas), tj. nazwy ozdób choinkowych                   i piernikowej rodziny (Gingerbread family) oraz uczyły się świątecznych piosenek. Dzieci namalowały również swoje piernikowe ciasteczka (My gingerbread cookie).







                           ..........................................................................................


                              KARTKI ŚWIĄTECZNE

Takie oto niespodzianki z życzeniami  wykonały dzieci z grupy IV dla weteranów wojennych. Wesołych Świąt! 



.......................................................

SKRZYDLACI PRZYJACIELE.

Już  zima! Ptaki czekają  na jedzenie. Starszaki zrobiły kule             z ziaren i sloninki.  Smacznego ptaszki.

 
 
 

...................................................................

W TEATRZE

Grupa IV świetnie bawiła się w  teatrze Kwadrat na przedstawieniu PADA ŚNIEG.

 
 

.........................................................

PIERNICZKOWO

Starszaki przygotowywały się do świąt bardzo pracowicie: sala zajęć  zamieniła  się w  mini pracownię  pierników. 

 
 


...................................................................................................

Wesołych Świąt od Przedszkolaków


ŚWIĘTA, ŚWIĘTA

    A w grupie IV podczas strojenia choinki                 i dekorowania sali zawody na najdłuższy łańcuch. 


   



.............................................................................................................

GRATULUJEMY TYMONOWI Z GR IV ZDOBYCIA WYRÓŻNIENIA W KONKURSIE PLASTYCZNYM              " DARY NATURY"
 
 
 
 


..................................................................................

BAJKOCZYTANIE Z MAMĄ NADUSI


..................................................................................

ZAJĘCIA BADAWCZE " JAK ZROBIĆ TĘCZĘ"

 
 
 
 
 
 

            ................................................................................................................................

WYSTAWA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT "ŚWIATŁO

Czy światło jest białe?, co by było gdyby nie było światła?, co potrafi naelektryzowany przedmiot?, co jest dobrym przewodnikiem prądu?, dlaczego jesienią i zimą jest mniej światła słonecznego?. Na te i inne pytania odpowiadały starszaki swoim rodzicom podczas oprowadzania po wystawie poświęconej światłu. 
Była to ciekawa wystawa podsumowująca projekt ŚWIATŁO które jest wszechobecne w naszym życiu.

    
  
  


..............................................................................................................


ZABAWA ANDRZEJKOWA







....................................................................................................

KONKURS NA MISIA

W listopadzie w ramach współpracy między przedszkolnej, dzieci z naszego przedszkola wzięły udział w konkursie pt. ,,Miś w Przyrodzie" Organizatorem konkursu było Przedszkole Nr 42 w Warszawie, mieszczące się
w Łazienkach Królewskich. Wykonanie prac było jednym ze sposobów świętowania Dnia Pluszowego Misia, który obchodzony jest 25 listopada.

Do wykonywania prac dzieci miały różne materiały przyrodnicze: szyszki, liście, patyczki, kamyczki do tego trochę wyobraźni i powstały piękne prace. Misie wykonane przez dzieci był prawdziwymi dziełami sztuki, które mogliśmy oglądać na wystawie w holu naszego przedszkola.

 
 

      

DZIEŃ UKOCHANEJ ZABAWKI DZIECI

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA w GR II 

Z okazji Dnia Pluszowego Misia dzieci przyniosły do przedszkola swoje ulubione przytulanki. Jak to podczas świętowania nie obyło się bez wspólnej zabawy Dzieci                usadowiły swoje misie na honorowych miejscach           i przynosiły im prezenty starannie je klasyfikują

Po wręczeniu prezentów, dzieci usadzały swoje misie, raz na krześle, raz pod krzesłem, raz po lewej, raz po prawej stronie krzesełka. Tak przedszkolaki za pomocą misiów uczyły się orientacji w przestrzeni

W Dniu Pluszowego Misia połączyliśmy zabawę z nauką.

 


Na koniec dzieci wykonały laurkę dla swojego misia.


.......................................................................................................................

                                    Projekt "Zabawki"

Od 06.11.2017 r. w grupie trzeciej jest realizowany projekt
z wyboru dzieci pt. "Zabawki". 

Najpierw dzieci opowiedziały jakie znają zabawki oraz co chciałyby się o nich dowiedzieć i co chciałaby zrobić.
W trakcie realizacji pomocni okazali się rodzice, którzy podczas spotkań czytelniczych opowiadali o swoich zabawkach i zabawach.
Dzieci odwiedziły muzeum "Domków dla lalek", wykonały wiele prac plastycznych, zgromadziły i zapoznały się z literaturą (odwiedziły bibliotekę), a także zrobiły własną zabawkę wg autorskiego projektu.

W sali powstało muzeum ciekawych zabawek dawnych
i współczesnych. Poprzez poznawania historii zabawek poznały historię ówczesnego życia. Finałem projektu będzie wystawa zabawek "Każda zabawka ma swoją historię".


 
 


                   ................................................................

         "Dzień Pluszowego Misia" w grupie III

25.11.2017 r. przypada rocznica powstania pierwszego pluszowego misia. Samo święto nie ma jednak długiej tradycji, obchodzimy je dopiero od 2002 roku, kiedy to pluszowy miś obchodził swoje setne urodziny. 

W naszym przedszkolu świętowaliśmy w przeddzień międzynarodowego święta, czyli 24.11.

Miś jaki jest każdy widzi i najczęściej służy nam do przytulania, a  ponieważ miał swoje urodziny dzieci postanowiły urządzić mu imprezę z konkursami
i nagrodami. Poza wspólnymi tańcami i misiowymi piosenkami były różne atrakcje: konkurs na najszybsze zjadanie miodu z talerzyka bez użycia rąk, karmienie misiów w rękawicach kuchennych, niezwykła misiowa gimnastyka i quiz wiedzy o misiach. 

Jednak najlepiej jednak przytulić się do swojego ukochanego przyjaciela.


 



...........................................................................................

Warsztaty musicalowe 

"Już niedługo święta"

W dniu 16.11.2017 r. odbyło się spotkanie z mamą Oliviera.
Po rozgrzewce aparatu głosowego, dzieci podzieliły się swoją wiedzą na temat Świąt Bożego Narodzenia oraz Świętego Mikołaja. Opowiadały o prezentach, świątecznych potrawach i o tym jak powinna wyglądać prawdziwa śnieżna zima. Jednak najwięcej emocji wzbudziły rozmowy o Mikołaju, jego wyglądzie i zastanowienie czy zdąży przygotować dla wszystkich prezenty. Potem z myszką Minni uczyły się tekstu i linii melodycznej piosenki "Kochany Panie Mikołaju" Majki Jeżowskiej.



 
 


              ...........................................................................

                              "Wesołe eksperymenty"

Dzieci z niecierpliwością oczekują na cotygodniowe eksperymenty, które stanowią dużą atrakcję i rozbudzają dziecięcą ciekawość.

Podczas połączenia niektórych składników powstaje piana, która może zamienić się w wulkan lub niesamowitą pastę do zębów. Zaczarowany ołówek przesuwa lub przyciąga przedmioty. 

Chociaż nie zawsze wiemy dlaczego tak się dzieje, mamy mnóstwo pytań , a kto pyta zawsze znajdzie drogę...

 
 


.............................................................................

Spotkanie z J. Korczakiem w grupie III

Dzień 20.11.2017 r. został ustanowiony przez sejm ogólnopolskim Dniem Praw Dziecka. 
W 1978 r. Polska była inicjatorem uchwalenia Konwencji Prawa Dziecka w Komisji Praw Człowieka ONZ.

W tym roku, w tym dniu również jest obchodzony Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. Największym popularyzatorem idei poszanowania praw dzieci był Janusz Korczak, który walczył o dobro dzieci, sprawiedliwość i ochronę praw najmłodszych.

Podczas spacerów warto odwiedzić jego pomnik w parku przy PKiN i na chwilę zadumać się nad wielkością małego, skromnego człowieka, który poświęcił się walce o prawa dzieci.
Ponieważ przedszkolaki poznały wcześniej książkę 
"Król Maciuś" J. Korczaka, przy okazji wycieczki odwiedziły jego pomnik.


 

             .....................................................................................

                             "Domki dla lalek"

   Dnia 14.11.2017 r. dzieci z grupy III udały się w magiczną podróż        w czasie. Ta niezwykła przygoda spotkała ich w muzeum „Domków dla lalek”. Przez drzwi tajemniczej szafy przeniosły się do innych czasów, innych mód i gustów.  Poprzez obserwację miniaturowych domów dzieci poznały historyczny klimat wnętrz, stroje z epoki, detale dnia codziennego  czyli niezwykłe dokumenty minionej epoki.  Wśród zgromadzonych eksponatów lalek z całego świata był także polskie lalki w strojach krakowskich. Wystawa i spacer dostarczyły dużo wzruszeń.


        ......................................................................................................

                         "Na starej fotografii"

Jak to było kiedyś?...Na chwilkę cofneliśmy się w przeszłość. Czy było lepiej, a może podobnie. Jak szybko upływa czas i jak my się zmieniamy?. Co nam dają najnowsze wynalazki? i jaką drogę unowocześnienia przeszły przedmioty codziennego użytku na te i inne pytania szukały odpowiedzi dzieci z najstarszej grupy.

  
  
Poznaliśmy też stare podwórkowe gry.
    
Teraz czekamy do wiosny żeby zacząć grać w gumę i zośkę.




......................................................................

"Bajkoczytanie"
Rozpoczęliśmy kontynuację bajkoczytania w grupie IV.
Jako pierwsza "czytająca" mama odwiedziła nas Pani Całka. Przygotowała dla dzieci dwie lektury: wzruszającą bajkę
i opowieść z morałem. Obydwie lektury przypadły dzieciom do gustu.
 

 
 
 

.....................................................................................................................

"Szukamy światła w bibliotece" 
Starszaki odwiedziły Bibliotekę Publiczną dla Dzieci
i Młodzieży przy ul. Przechodniej. Powodem było gromadzenie wiadomości do realizacji projektu "Światło". Informacji poszukiwały wszędzie: w przedszkolu, czasopismach, a;bumach, encyklopediach, w domach.
A biblioteka to prawdziwa skarbnica wiedzy na każdy temat. Zawiłość świata i prądu pomogła dzieciom zgłębić Pani bibliotekarka - Ania, która podzieliła się z nami swoją wiedzą, a także przygotowała kilka ciekawych pozycji do wypożyczenia. Lekcja w bibliotece była bardzo ciekawa.

          

    
 
 
  

......................................................................................................

"Witaminki"

  W trakcie realizowania tematu " Przygotowania do zimy" razem z panią Wandzią dzieci z gr IV dowiedziały się jak przygotować kiszoną kapustę i kiszone ogórki. Najfajniejsze było gniecenie kapusty aż puści soki. Zwiedziliśmy też miejsce w kuchni gdzie codziennie biorą kąpiel i szatkują się świeże warzywka.

  
  
  
 

      ..........................................................................

                   "A nam nuda nie straszna"

  Kiedy dzień staje się krótszy, a pogoda nie pozwala na zabawy na dworze, zamiast spędzać czas przy komputerze, starszaki proponują kilka fajnych sposobów na jesienne popołudnia:

  1. Narysuj własną grę planszową; wymyśl zasady             
    i ciekawą nazwę. Znajdź śmieszne piosnki i zaproś kogoś do gry.


  

2. Potrzebne będą łupinki od orzechów albo korki do napojów. Montujemy maszt ze słomki lub innego lekkiego patyczka i doklejamy flagę. Gotową łódeczkę puszczamy na wodę. 
Która szybciej dopłynie do mety? Która najdłużej utrzyma się na wodzie? 
Kibicujemy, poznajemy flagi różnych państw, doświadczamy, miło spędzamy  czas.

 
3. Zbieraj , kolekcjonuj, opowiadaj.
Bardzo fajnie jest mieć jakieś zainteresowania bo wtedy można oglądać swoje kolekcje, opowiadać o nich, wymieniać się powtórkami, zdobywać nowe wiadomości na dany temat i dzielić się swoją wiedzą w przedszkolu.
 
 

                               ......................................

  "Teatrzyk Urwis 

             z przedstawieniem "Król zwierząt"

  W królestwie dżungli następują przełomowe zmiany. Dotychczasowy król już nie chce dłużej być władcą. Kto zostanie nowym królem i uratuje dżunglę? 

Dzieci były bardzo zainteresowane i rozbawione. Miały możliwość potańczyć przy egzotycznej muzyce wraz z mieszkańcami dżungli. A najciekawsze było zakończenie - królem zwierząt została płochliwa, ale bardzo dzielna małpka, która pokonała swoje lęki i uratowała bardzo ważną księgę.

Przedstawienie uczy zachowań savoir-vivre oraz przestrzega, że nie powinno oceniać się innych tylko po pozorach. Przedstawienie kolorowe, zabawne                           i interaktywne.


 

....................................................................................

"Pasowanie na przedszkolaka"  
W dniu 25.10.2017 r. w grupie I-szej odbyło się pasowanie na przedszkolaka.
Był to wyjątkowy dzień dla trzylatków, które po raz pierwszy wystąpiły przed tak licznie zgromadzoną publicznością. Na uroczystości zjawiły się całe rodziny. Na sali panowała miła atmosfera, która na długo pozostanie w pamięci dzieci. 
Przedszkolaki w odświętnych strojach zaprezentowały program artystyczny, recytując wiersze, śpiewając piosenki, tańcząc z chustkami, a później uroczyście ślubowały być dobrymi i grzecznymi przedszkolakami.
Całość dopełniła dyrektor przedszkola, Agnieszka Krasuska-Karczewska, która zaczarowanym ołówkiem pasowała każdego malucha na przedszkolaka. 
Po pasowaniu każde dziecko otrzymało pamiątkowy dyplom i książkę. Mali artyści spisali się na medal. Uroczystość zakończyła się słodkim poczęstunkiem.






........................................................................................................


A my nadal wspominamy jesienny kiermasz...

BABCIA PIECZE NAJLEPIEJ - PIECZENIE BUŁECZEK NA KIERMASZ ŚLIWKOWY. 

O poranku w dzień kiermaszu dzieci z grupy II miały gościa. Odwiedziła nas babcia Oliwiera S., która jest jedną      z babć, pieczących pyszne ciasta i nie tylko! Dzieci robiły bułeczki ze śliwką dla wszystkich, którzy lubią takie bułeczki by mogli je zakupić na kiermaszu. Na chwilę nasza sza sala zamieniła się w piekarnię.

Dzieci z pomocą babci Oliwiera najpierw przygotowywały ciasto. Dodawały po kolei składniki starannie je ze sobą mieszając.  Dzieci wdrażały się do słuchania ze zrozumieniem, a także uczyły się kolejności wykonywania zadań  zawartych w przepisie.  Poznawały składniki jakie potrzebne są do zrobienia ciasta drożdżowego. Same przez doświadczenie uczyły się jak je zrobić. 


 

Po dodaniu i wymieszaniu składników czas na ugniatanie ciasta. Dzieci ugniatały ciasto na bułeczkę na talerzykach wcześniej rozdanych przez dzieci. Ćwiczyły przy tym sprawność dłoni, a jednocześnie była to dla niech zabawa. Przedszkolaki bardzo sprawnie wykonały to zadanie.

Potem nadziewanie śliwką, kruszonka do smaku i gotowe! 

Oto nasze wypieki!


Dziękujemy babci Oliwiera za pomoc i zaangażowanie 

w przygotowaniu zajęć kulinarnych dla dzieci.


.................................................................................

"Świat teatru wita nas"

Wycieczka autokarowa

   Dnia 23-go października grupa II i III wybrała się na wycieczkę do Teatru Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie na sztukę pt. ,,Dźwięk i Brzdęk". Przedstawienie odbyło się          w ramach XXI Międzynarodowego Festiwalu Teatrów dla Dzieci i Młodzieży KORCZAK.


Po śniadaniu, gotowi na dzień pełen wrażeń dzieci wraz                   z opiekunami wyruszyły na wycieczkę autokarem. Podróż była ciekawa, a dzieci starały się zapamiętać jak najwięcej miejsc charakterystycznych dla Warszawy.

Na miejscu na dzieci czekały niespodziewane atrakcje: budowanie z wielkich, miękkich, kolorowych klocków, ćwiczenia w słuchaniu ze zrozumieniem. I poprawnym wykonywaniu poleceń oraz  nauka współpracy. Na koniec pamiątkowe odrysowanie dłoni na miękkiej gąbce. Wszystkie zabawy pozwoliły dzieciom rozładować energię by na przedstawieniu zachowywać się już jak prawdziwy widz. 


Przedstawienie było wspólnym poszukiwaniem odpowiedzi na różne pytania dotyczące teatru i muzyki. Począwszy od tego: Kto występuje w teatrze? Do czego służy dekoracja? Skąd się bierze dźwięk? Jak powstaje melodia? Jak ją zapisać? Jak ją stworzyć? Podczas spektaklu bohaterowie, starali się przybliżyć dzieciom   w prostej formie odpowiedzi na te pytania.                                             

Po przedstawieniu był czas na samodzielne kreatywne działania muzyczne i rozmowę z aktorami.
 

Podróż powrotna przebiegła sprawnie. Jedne dzieci odpoczywały, inne opowiadały o wrażeniach z teatru oraz oglądały przez okna autokaru zabytkowe miejsca Warszawy. Pani Ela zaintrygowała dzieci poszukiwaniami złotej kaczki przy ul. Tamka. Niektórym, nawet udało się zobaczyć jej piękny złoty pomnik przed Pałacem Ostrogskich. (obecnie muzeum Fryderyka Chopina). Pałac ten pozostał znakiem dawnej historii  legendy o złotej kaczce.

Wyjazd do teatru był możliwy dzięki zebranym funduszom podczas Kiermaszu Śliwkowego w naszym przedszkolu.

Dziękujemy mamie Łucji z Grupy II, pani Oli za ogromne zaangażowanie w organizację wycieczki. Dziękujemy za wybranie repertuaru oraz pomoc przy rezerwacji i zakupie biletów dla dzieci.

Dziękujemy również mamie Elizy z Grupy III, pani Monice za poświęcenie wolnego czasu i życzliwą pomoc podczas wycieczki

......................................................................................

"Jesienne dekoracje sal"

W poniedziałek dzieci ze wszystkich grup wykonały na zajęciach z języka angielskiego jesienną dekorację do swoich sal. Dzieci kolorowały liście, żołędzie, jabłka           i dynie, a następnie przyklejały je na olbrzymie drzewo. Wszystko to wykonywały przy jesiennej piosence            o strachu na wróble (Scarecrow song). Dzięki tej językowo-plastycznej pracy dzieci powtórzyły słownictwo związane z jesienią.





.............................................................................

Warsztaty musicalowe w gr III.

   Dzieci z grupy trzeciej mają okazję uczestniczyć                   w comiesięcznych warsztatach musicalowych prowadzonych przez mamę Oliviera – Patrycję Mrozińską: instruktorkę w Autorskiej Szkole Musicalowej Macieja Pawłowskiego. Pierwsze zajęcia wokalno – taneczne pozwoliły dzieciom lepiej poznać i doświadczyć możliwości aparatu głosowego oraz poczuć się aktorem w prostych scenkach dramowych








..................................................................................

                               Poznajemy bibliotekę.

W październiku dzieci z gr III wybrały się na lekcję biblioteczną do Biblioteki dla Dorosłych  i Młodzieży Nr 81  przy ul. Przechodniej 2. Dla większości z nich był to pierwszy kontakt z biblioteką i jej tajemnicami.  W czasie spotkania zwiedziły  pomieszczenia biblioteczne, dowiedziały się jaka jest różnica między księgarnią a biblioteką, jak stać się czytelnikiem, co robi się w wypożyczalni i czytelni oraz         w jaki sposób należy dbać o książki. A Pani bibliotekarka zdradziła im tajemnicę, że w tym miejscu dzieci są najważniejsze. Na koniec wysłuchały bajki i wypożyczyły różnorodne pozycje do czytania dla naszej grupy. Od tej pory zostaliśmy prawdziwymi czytelnikami.

 

     ...................................................................................

                          Czytanie rodzinne w gr III

   Dzieci zanim zaczną mówić, muszą osłuchać się                z językiem mówionym i czytanym. Język książki jest bogatszy i poprawniejszy niż język mówiony. Wszyscy chcemy aby nasze dzieci mówiły pięknym i literackim językiem dlatego czytajmy im codziennie. W grupie III   w październiku rozpoczęliśmy akcję „Czytanie rodzinne”       i  raz w tygodniu rodzice czytają wybrane pozycje              z literatury dziecięcej.



                           .............................................................................

                           K.M.O. „Jedyneczka”

   Wrzesień i październik  sprzyjają obserwacji jesiennych zjawisk przyrodniczych. Dzieci chętnie prowadziły różnorodne prace badawcze i próbowały zdobyć informacje na interesujące tematy: Dlaczego drzewa liściaste zrzucają liście na zimę a iglaste nie? Dlaczego niektóre rośliny się pienią a inne nie? Co mają wspólnego powietrze, woda, kamień i my sami? Dlaczego nasiona klonu  umieją fruwać?














......................................................................................................

"Witaminki"

Dzieci z grupy IV wiele dowiedziały się  o zdrowym jedzeniu.  Segregowały produkty spożywcze wg. kryterium "najzdrowsze". Z wybranych smakołyków układały  piramidę zdrowia.                                                                                   Zbudowaliśmy też  piramidy z kubeczków.

 
 

........................................................................................................................................

                                        "W parku"

   Przyszła jesień. Grupa maluszków wyszła na spacer             w pobliże przedszkola do Parku Mirowskiego                         w poszukiwaniu oznak jesieni. Oprócz kolorowych liści zebraliśmy  bardzo dużo  kasztanów. Był to bardzo ciekawy spacer.

 

                           ............................................................................

       "Jesienny kiermasz 

ze śliwką w roli głównej"

Już od kilku lat w naszym przedszkolu w sezonie jesiennym otwieramy kiermasz owocowo - warzywny. 

W tym roku na naszych stołach pojawiły się dania, oraz prace plastyczne z wykorzystaniem śliwek.

Od samego rana dzieci z paniami nauczycielkami przystroiły pięknie korytarz gdzie za kilka godzin miał się odbyć kiermasz, rodzice zaś dostarczyli nam same pyszności; ciasta, ciasteczka, czekoladki, roladki, powidła, kanapeczki i we wszystkim gościła śliwka. 

Wielkim powodzeniem cieszyły się też śliwkowe pudełka     z niespodzianką, pestkowe wisiorki i zakładki do książek,    a wypieki naszych mam i tatusiów tego dnia chwaliła cała Grzybowska. 

Teraz dzieci już nie mogą się doczekać kiedy będą mogli wydać swoje zapracowane pieniążki. Taka zabawa uczy planować, oszczędzać, szanować wspólną pracę i cieszyć się z jej finału.

Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom, oraz paniom kucharkom za pomoc i udział w przygotowaniu naszych stoisk. Do zobaczenia na kolejnym jesiennym kiermaszu może ogórkowym, może pomidorowym, a może...

            
            
                                

                                  ...................................................................................................................................................

Z okazji dnia Nauczyciela składamy naszym Paniom piękne życzenia z uśmiechem i słoneczkiem. Życzymy też Paniom kolorowych sukienek i dużo słodyczy, niech zawsze będą takie wesołe, bawią się z nami i uczą nas nowych rzeczy.

                                                                                                                                                                                    DZIECI.

                A to zagadka dnia naszych pań. 

Niech każda rozpozna siebie na rysunku.

                                       ...................................................................................................................................................

BAŃKI MYDLANE 

Dzieci z grupy II zastanawiały się jak dbać o czystość? Co należy robić by być czystym? Co potrzebne jest do tego by się umyć?    W związku z szeregiem pytań dzieci same sprawdzały i eksperymentowały jak to zrobić z wodą i mydłem. 

Najpierw postała piana, a potem idąc tym tropem dzieci robiły bańki mydlane. Ku zaskoczeniu dzieci z wody i większej ilości mydła powstały bańki mydlane. Przedszkolaki same sprawdziły to podczas zajęć mieszając składniki i dmuchając przez słomkę  w uzyskany roztwór mydlany. Zabawy było co niemiara.


................................................................................................................................

Kasztanowy relaks..

Dzieci z grupy III zorganizowały w kąciku przyrody duży zbiór kasztanów. Ponieważ zabawy z nimi daje ogromne możliwości, chętnie korzystamy z naturalnych pomocy dydaktycznych. Można je wykorzystywać nie tylko w pracach plastycznych, ale także w zabawach: matematycznych, muzycznych, ruchowych oraz ćwiczeniach gimnastycznych, a także codziennej zabawie spontanicznej. Najzabawniejszy jest kasztanowy masaż połączony z wesołym wierszykiem.

 

 



.................................................................................


Klub Młodych Odkrywców

Grupa III dołączyła do Klubu Młodych Odkrywców z Centrum Nauki Kopernik i założyła klub "Jedyneczka" w naszym przedszkolu. Pierwsze doświadczenia dotyczyły czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Dzieci regularnie prowadzą eksperymenty, doświadczenia,       obserwacje naukowe, a przede wszystkim pytają                     i sprawdzają wzajemne oddziaływania na siebie różnych przedmiotów. Po prostu badają: "Jak działa świat wokół nas?"

                                  


.................................................................................


Starszaki na Olimpiadzie Sportowej 
w Przedszkolu na ul. Elektoralnej


                            
         
                             
                        
 



.................................................................................

Znalezione obrazy dla zapytania dzień chłopaka

Nasze chłopaki to fajne przedszkolaki

  Dziewczynki z grupy IV nie zapomniały o ważnym dniu jakim jest Dzień Chłopaka.

Od samego rana w tajemnicy przygotowały dla chłopców piękne serduszkowe laurki, zaśpiewały "Sto lat", a na koniec zaprosiły kolegów na słodki poczęstunek.

Oczywiście uściskom nie było końca.



       
          
                 




........................................

20 września - Dzień Przedszkolaka"

Dzień dwudziesty września jest szczególnym dniem              w przedszkolu. Wówczas swoje wielkie święto obchodzą wszystkie przedszkolaki. 

Tego dnia nie brakuje dziecięcego uśmiechu na każdej buzi. W naszym przedszkolu dzień ten świętowaliśmy poprzez różne aktywności.

Prezent od nauczycieli

W związku z tym, że to święto dzieci, tym razem nauczyciele wystąpili dla dzieci. Wspólnie wykonały piosenkę "Jestem sobie przedszkolaczek" co wprawiło dzieci w zdumienie. 

Nie obyło się bez życzeń od wszystkich nauczycieli złożonych przez Panią Dyrektor.

  



Prezenty od dzieci dla dzieci

Dzieci w naszym przedszkolu są bardzo uprzejme, dlatego też każda grupa przygotowała wcześniej i zaprezentowała na wspólnej uroczystości piosenki i wierszyki, których się nauczyły. W ten sposób dzieci dostały prezenty od dzieci.



  



Zabawy taneczne oraz olimpiada sportowa

Po pięknych występach odbyły się zabawy taneczne oraz olimpiada sportowa, w ramach corocznej współpracy z Polskim Komitetem Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego OMEP. 

W tym roku zaproponowana została organizacji różnorodnych aktywności związanych z edukacją dla zrównoważonego rozwoju.

Nasze przedszkolaki gimnastykowały się wdrażając do zdrowej, sportowej rywalizacji. Doskonaliły swoje umiejętności zgodnego uczestnictwa w zabawach                w oparciu o zasadę fair play.




Konkurencje sportowe


  




Wspólne świętowanie zakończyło się drobnym słodkim poczęstunkiem, a w salach czekały na dzieci kolorowe baloniki z pamiątkowym emblematem z Dnia Przedszkolaka.

                         

                               ******************               

            "Z wizytą u Pana Burmistrza"

  Z okazji Dnia Przedszkolaka delegacja z naszego przedszkola została zaproszona na wizytę do Pana Burmistrza Miasta Stołecznego Warszawy.

Spotkaniu przewodniczyło hasło. Podczas wizyty dzieci zaprezentowały specjalnie przygotowany plakat na temat "Zdrowe i przyjazne miasto"


 

 Z wielkim zaangażowaniem zaprezentowały także wiersz pt. ,,Kim jestem". Spotkanie było szansą by porozmawiać z Panem Burmistrzem na ważne tematy związane z dużymi sprawami małych dzieci. Na koniec wizyty dzieci otrzymały kolejne zaproszenie, tym razem do udziału w olimpiadzie sportowej 
w przedszkolu przy ul. Elektoralnej. 
Działanie to było jednym z elementów zaproponowanych przez OMEP (Polski Komitet Światowej Organizacji Wychowania Przedszkolnego) w ramach obchodów Dnia Przedszkolaka. 
   
 


Atrakcji do końca dnia nie brakowało

Dzieci z Grupy I wykonały kreatywne baloniki. Ozdabiały je według swoich pomysłów.
Dzieci z Grupy II brały udział we wspólnych zabawach ruchowych oraz tanecznych.
Dzieci z Grupy III obejrzały  Teatrzyk "Czerwony kapturek"(zdrowe przekąski dla babci i niezdrowe dla wilka), miały malowane twarze. Odbył się także w ich grupie Maraton czytania Bajki Pana Bałagana - J. Niemczuk, a na koniec dzieci rozwiązywały zagadki Zgadnij jaka to dyscyplina sportowa?
 

Grupa IV uświetniła Dzień Przedszkolaka zabawą w kalambury oraz malowaniem buzi.
 



.................................................................................



TEATRZYK " PODRÓŻ DO AFRYKI"
 
  
  





Comments